Meld deg på

Seminar

Full gjenopprettelse.
Ånd, sjel og legemet

Mer informasjon!

Uke 20 Fridd oss fra den onde forts. (Kan kristne ha demoner?)

Han har fridd oss fra den onde 

Denne uken vil jeg fortsette med undervisningen om: Fri oss fra det onde. Grunnen til at jeg har denne undervisningen i uke 20 er at det er veldig viktig at du har fått med deg hva jeg tidligere har sagt. Blant annet om at kampen er først og fremst om ditt sinn.

Husk også at Gud har satt deg fri, og at fienden bare kan angripe deg med sine løgner. Det er hans løgner som kan ha fotfeste i deg, men han har ikke noen reel makt over deg. Husk også at den fullkomne kjærligheten driver all frykt ut. Du har ingen ting å frykte i fra fienden!

Jeg vil også snakke om kristne kan ha demoner i denne ukes undervisning.

Fridd oss fra den onde? - Del 6. Jesus sin seier er vår seier

I dag skal jeg konkret snakke om at den seieren Jesus vant på korset, den var for oss, og den var fullkommen!
Vi kan erfare den allerede i dag, og det er ikke noe vi trenger å vente på skal skje en gang i himmelen!

En sannhet du alltid bør minne deg om er at gjennom Jesus har du seier! Fiendens største ønsker er at du ikke skal vite og se at din seier allerede er vunnet.
Paulus ber for Efesermenigheten at de skal få opplyste øyne slik at de kan se forbi djevelens løgner, og over på hva som Gud allerede har gitt dem. Han begynner faktisk med å si:
Ef 1:3
 3 Lovet være Gud, vår Herre Jesu Kristi Far, han som har velsignet oss med all åndelig velsignelse i himmelen i Kristus.
Han har velsignet oss med all åndelig velsignelse i himmelen. ”Ja men det er snakk om når vi kommer til himmelen.” Sier kanskje noen. Men det står faktisk: har, ikke at vi skal få.

Les mer: Dag 1 Jesus sin seier er vår seier

Fridd oss fra den onde? - Del 7.  Kan kristne ha demoner?

Da du ble en kristen fikk du en ny skapning på innsiden. Det gamle deg, som tilhørte mørkets rike, døde, og du ble en helt ny skapning. (2Kor 5:17)
Selv om du er en helt ny skapning, var det en ting som ikke skjedde: Dine tanker ble ikke fornyet. Fornyelse av dine tanker er noe du må bevist gjøre, Gud gjør ikke dette for deg, selv om han så absolutt alltid er der for å hjelpe deg med det.

Så selv om Jesus satte deg fullstendig fri fra mørkets makt på korset, kan det fremdeles være tankebygninger, eller jeg vil kanskje heller bruke ordet: Programmeringer som gjør at du fremdeles sitter fast i en synd eller som gjør at demoner kan undertrykke deg, men husk djevelens og demoner sitt eneste våpen er: Løgn, løgner som ofte vil binde deg i frykt på en eller annen måte!

Les mer: Dag 2 Kan kristne ha demoner?

Fridd oss fra den onde? - Del 8.  Avslør løgnen

Når vi gjør en synd, er det mange som med en gang faller inn i fordømmelse, slik jeg gjorde noen år tilbake, og tenke: Hvordan kunne jeg gjøre noe slikt? 
Og vi kanskje kravler oss til bake til Gud for å be på våre knær: Kan du vær så snill å tilgi meg! Jeg vet jeg ikke er verdig til det, men kan du tilgi meg?
Vi oppfører oss ofte som da den bortkommende sønn (I Luk 15) kom tilbake til sin far, og vi kan tro de samme løgnene om vår himmelske far, som denne sønnen gjorde: Jeg er ikke verdig til å være kristen (sønner eller datter av Gud), og jeg kan ikke helt vite om Gud (min far) kan tilgi meg for hva jeg har gjort? Jeg har nok mistet frelsen nå?

Først av alt trenger du å se at Jesus allerede tilgav deg alle dine synder du har begått, til og med før du ble en kristen, og før du ble født så tilgav Gud deg alle dine synder da Jesus døde på et kors.
Eller for å bruke et uttrykket som Paulus bruker: Han har allerede forsonet (forliket) verden med seg selv.

Les mer: Dag 3 Avslør løgnen

Fridd oss fra den onde? - Del 9.  Løgnen som hindrer helbredelser

I mange år hadde jeg slitt med en sykdom og jeg hadde nettopp vært på et seminar, men hadde ikke sett noen stor gjennombrudd når det kom til helsen min.
Jeg hadde blitt bedt for utallige ganger men jeg ikke blitt frisk.
Jeg gikk rundt på hotellrommet mitt i Chiang Mai i Thailand, og ropte ut min frustrasjon til Gud!
Jeg sa: Jeg har prøvd alt, jeg har prøvd å være lydig, jeg har prøvd å leve hellig, jeg har fastet jeg har bedt, jeg har prøvd å leve 100 prosent overgitt til deg, jeg har blitt bedt for av titals predikanter med nådegaven til å helbrede, og reist så og si rundt hele kloden (fra Singapore til USA).
Jeg sa ut i min frustrasjon til Gud: Hva i alle dager er det mer jeg må gjøre!! 
I min tankegang så tenkte jeg at det var noe mer Gud krevde av meg, før dette kunne skje.

På dette hotellrommet fikk jeg min største aha opplevelse (eller åpenbaring om du vil), som snudde opp ned på min tankegang.
Gud gav meg ikke en ny liste over alle ting jeg burde eller ikke burde gjøre for å oppleve seier og gjennombrudd i livet mitt.
Gud sa kun en ting, og dette er nøkkelen i åndelig krigføring og den sannheten djevelen ikke vil at du skal se!
Er du klar for å vite hva han sa?
Gud sa kun en ting, han sa:..... Se svaret i denne ukens undervisning!

Les mer: Dag 4 Løgnen som hindrer helbredelser

Fridd oss fra den onde? - Del 10.  Løgnen: Du er en taper

Når man har falt i en synd eller har bekymring og frykt (som i og for seg også et synd faktisk, for all vantro er synd), så er det ofte fordi vi tror på følgende løgner.
Vi kan vite med hode at dette ikke er sant, men ofte snakker våre erfaringer og følelser høyere enn hva vi egentlig vet et sant.

Løgnene har ofte sitt fotfeste i disse tankene: Du er og forblir en taper, Han vil ikke forsørge deg, du må klare deg selv, Gud er ikke for deg, han bryr seg ikke, han er fraværende.
Han kan forsterke dette med å gi deg denne tanken: På dette området bryr han seg ikke, husk du har vært i en lignende situasjon og Gud var fraværende da også.
Eller det kan også være: Gud er ikke med deg før du har bekjent, gjort opp, tilgitt ..........

Les mer: Dag 5 Løgnen: Du er en taper