Meld deg på

Seminar

Full gjenopprettelse.
Ånd, sjel og legemet

Mer informasjon!

Kategori: Hva sier Bibelen om penger og tienden?

En undervisningsserie om penger og tienden - Vil Gud at du skal være fattig eller rik?

Utgangspunktet for denne undervisningen i dag er fra en historie da en rik mann kom til Jesus og spurte hva han skulle gjøre for å få evig liv. Jeg tror denne historien ofte har blitt missforstått, og mange har trodd at man ikke kan være rik hvis man er en kristen.

Jeg vil også ta opp at vår verdi ligger ikke i hvor mye vi har på bankkontoen eller hvor mye utdannelse vi har.

Hvis du har mye penger, og du kanskje har jobbet hardt for å få dem, har du lettere for å sette din lit til dem. Du har jobbet hardt for å få dem, for du har kanskje tatt en lang utdannelse, jobbet hard for å få den posisjonen du har og du har stolt på det du har gjort og oppnådd, også plutselig skal du sette din lit til en annen, det er et stort skritt å ta, og det var det for denne mannen som kom til Jesus også.

Jeg er ikke imot utdannelse, men vi kan faktisk sette vår verdi og lit til den hvis vi ikke er klar over hvor vår verdi kommer i fra. Vår identitet og verdi kan faktisk ofte være forbundet med hva vi har oppnådde her i livet.

Lytt til undervisningen

Last ned/les tekst

Last ned/les teksten her

Dagens bibelavsnitt å lese:

Spørsmål å tenke på fra dagens undervisning: